راهنمای شستشو لباس های چرم

به طور کلی اغلب افراد نسبت به شستن صحیح لباس های چرم آگاهی لازم را ندارند به همین دلیل امکان دارد که از ماشین لباسشویی برای شستشو استفاده نمایند در حالی که یک روش کاملا غلط می باشد و بهتر است که آن را برای شستشوی صحیح نزد یک خشک شویی معتبر ببرند. باید این نکته را در نظر داشته باشید که در خانه نمی توان لباس های چرمی را شست چرا که اگر به قسمت پشت چرم آب برسد نرمی و لطافت آن از بین رفته و انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و حالت خشکی به خود می گیرد. در ادامه شستن صحیح البسه چرم را به چند روش مناسب برای یادگیری شما عزیزان شرح داده ایم.

شستشو با استفاده از آب و صابون :

برای بکارگیری این روش در ابتدا داخل یک تشت بزرگ کمی صابون ملایم درون آب گرم ترکیب نمایید و سپس حدود دو قطره مایع ظرفشویی نیز به آن بیفزایید تا صابون خیلی خوب درون آب ترکیب گردد. مقصود از این کار تهیه یک محلول تقریبا ملایم برای شستشوی البسه چرمی است.

در گام بعدی یک عدد اسفنج یا یک دستمال نرم را به ترکیبی که تهیه کرده اید آغشته نمایید سپس آن را فشار داده و آب اضافی اش را بگیرید. دقت داشته باشید که نباید از اسفنج یا دستمال آب بچکد و تنها کافی است که رطوبت داشته باشد چرا که نفوذ آب درون چرم باعث خراب شدن آن می شود. به این نکته توجه داشته باشید که فقط از دستمال یا اسفنج نرم استفاده کنید چرا که اگر زبر باشد باعث ایجاد خش بر روی چرم می شود.

بعد از آن دستمال را خیلی آرام بر روی بخش بیرونی لباس چرم کشیده و سپس آن را پاک نمایید. توجه داشته باشید بکارگیری حرکات نرم و ملایم دست نسبت به حرکات تند و سریع موثرتر بوده و خیلی سریع لباس چرم را تمیز می کند. قسمت هایی که لکه آب یا چربی ریخته را با دقت زیادتری پاکسازی نمایید. در صورتی که نیاز بود می توانید مجددا اسفنج را با استفاده از آب خیس کرده و سپس فشار دهید تا بدین گونه آب اضافی اش را بگیرید و مجددا بر روی پارچه چرم خیلی آرام بکشید.

در مرحله پایانی باید آنچه که از آب و صابون بر روی لباس باقی مانده است را به خوبی پاک کنید و بعد کمی آب ولرم را داخل ظرفی دیگر ریخته و یک دستمال تمیز را درون آب بزنید. به همان صورت آب اضافی دستمال را خوب گرفته و به شکل دورانی بر روی لباس بکشید. باید این اطمینان را حاصل نماید که هیچ گونه اثری از ترکیب تهیه شده بر روی لباس باقی نمانده باشد. اکنون با استفاده از حوله ای نرم و خشک لباس موردنظر را کاملا خشک کرده و نم آن را به خوبی بگیرید. سپس لباس را از یک چوب لباسی آویزان نمایید و در محلی قرار دهید که به تدریج در پی جریان هوا خشک گردد. توجه داشته باشید که یه هیچ عنوان برای خشک کردن لباس از گرمای بخاری یا شوفاژ استفاده نکنید.

 

استفاده از شوینده های مخصوص چرم :

این نوع شوینده ها دارای موادی می باشند که تمامی لکه ها را خیلی خوب پاک کرده و تمیز می کنند و آسیبی نیز به چرم وارد نمی کنند. برای انجام این روش یک عدد شوینده مخصوص چرم را تهیه نمایید که این شوینده ها اغلب به صورت ژل، صابون یا اسپری می باشند و تا حدود چند سال می توانید از آن ها استفاده نمایید.

برای شروع کار حدود چند قطره از مایع شوینده را بر روی پارچه ای نرم ریخته یا اسپری نمایید و سپس به شکل دورانی آن را بر روی لباس بکشید. برای انجام کار نیاز به یک اسفنج یا دستمال نرم دارید. شوینده موردنظر را به قدری بر روی لباس بکشید که به طور کامل جذب پارچه شود. سپس از دستمالی تمیز برای پاکسازی اثرات مواد شوینده بر روی لباس کمک بگیرید. با توجه به این که این نوع مواد به صورت کاملا ویژه برای البسه چرم تهیه شده اند احتیاجی به آبکشی لباس ندارید.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید